Όχι
στον λαϊκισμό και την απόλυτη άρνηση.
Η
εκπαίδευση χρειάζεται λύσεις και όχι προβλήματα για να έχουν κάποιοι ρόλο…
Η
88η ΓΣ της ΔΟΕ η οποία πραγματοποιήθηκε σε μία πολύ κρίσιμη πολιτική περίοδο,
ολοκληρώθηκε με την έγκριση με τεράστια διαπαραταξιακή πλειοψηφία, των
εισηγήσεων του ΔΣ της ΔΟΕ για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και την εκλογή
του νέου ΔΣ της ΔΟΕ.
Η
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιλαμβανόμενη
την κρισιμότητα των στιγμών, προσπάθησε μέσω της κατάθεσης συγκεκριμένων
προτάσεων για τα κορυφαία ζητήματα της εκπαίδευσης να ανοίξει διάλογο με όλους
τους εκπαιδευτικούς και όλες τις παρατάξεις, προκειμένου να διαμορφωθεί από την
Ομοσπονδία μία ρεαλιστική και αξιόπιστη δέσμη αιτημάτων που θα προωθούν την
επίλυση και όχι την μεγέθυνση των προβλημάτων.
Σε
αυτή τη βάση, για το κορυφαίο ζήτημα της πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών
προτείναμε:
-
Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για το σύστημα διορισμών
-
Μεταβατικό στάδιο για την πραγματοποίηση των 15000 μόνιμων διορισμών που έχουν
ανακοινωθεί, με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία και το βασικό πτυχίο. Οι
αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εργάζονται για πάρα πολλά χρόνια στο δημόσιο σχολείο
το οποίο στηρίζουν σε όλες τις περιοχές της Χώρας
-
Έναρξη διαλόγου για την καθιέρωση αποδεκτού συστήματος διορισμών, σύμφωνα με
τις θέσεις του κλάδου
Προχωρήσαμε
επίσης στην κατάθεση σειράς προτάσεων, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας που
έχει ανάγκη η εκπαίδευση, προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος στο εσωτερικό του
κλάδου, αναγνωρίζοντας ότι χρειάζονται ευρύτατες συναινέσεις για να μπορέσουν
τα αιτήματα του κλάδου να έχουν καθολικότητα και επομένως μεγαλύτερη
διεκδικητική ισχύ. Τις προτάσεις μας είμαστε έτοιμοι να τις συζητήσουμε, να τις
τροποποιήσουμε ή και να τις αλλάξουμε αν κατατεθούν καλύτερες, γνωρίζοντας πως
δεν κατέχουμε το αλάθητο. Για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να καταθέτουν όλοι
(όσοι έχουν…) προτάσεις. Εμείς προτείναμε:
-
Παράλληλη στήριξη στην τάξη (δεύτερος εκπαιδευτικός τάξης) και όχι στον μαθητή.
Έτσι το παιδί δεν «στιγματίζεται» κοινωνικά ούτε «απομονώνεται» εκπαιδευτικά.
Τα «ανομοιογενή» μαθητικά περιβάλλοντα αποτελούν τον κανόνα και όχι την
εξαίρεση. Ο δεύτερος εκπαιδευτικός τάξης μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά ώστε η
εκπαιδευτική διαδικασία να γίνει καλύτερη
-
Επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου του Ολοήμερου
-
Τμήματα ένταξης σε όλα τα σχολεία της Χώρας
-
Επαναφορά των σχολείων ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος, όπου στα 12θέσια οι
θεατρολόγοι, οι μουσικοί και οι εκπαιδευτικοί καλλιτεχνικών θα καλύπτουν πλήρως
το ωράριό τους. Στα μικρότερα σχολεία και στην περίπτωση που δεν καλύπτονται
από το σύνολο των συγκεκριμένων ειδικοτήτων, να υπάρχει δυνατότητα, σε όποιον
έχει τοποθετηθεί και επιθυμεί (από τις συγκεκριμένες ειδικότητες), να
αναλαμβάνει με ανάθεση τον συγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων, και με τα κριτήρια που
ισχύουν και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν αμφισβητούνται από κανέναν,
ώστε να καλύπτει πλήρως το ωράριό του σε ένα εξαθέσιο σχολείο.
-
Ένας εκπαιδευτικός πληροφορικής σε κάθε δωδεκαθέσιο σχολείο.
-
Σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ΠΕ11 ειδικής αγωγής σε κάθε 6θέσιο και
πάνω ειδικό σχολείο.
-
Παράλληλη στήριξη, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, με εκπαιδευτικό φυσικής
αγωγής, που έχει επιμορφωθεί στην ειδική αγωγή. Η υιοθέτηση της παράλληλης
στήριξης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς
Φυσικής Αγωγής, μπορεί να συμβάλλει στην ουσιαστική συνεκπαίδευση όλων των
παιδιών, μιας και το μάθημα έχει ιδιαιτερότητες σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Γίνεται σε ανοικτό χώρο, χρησιμοποιούνται όργανα και υπάρχει κίνηση.
-
Επιμόρφωση στα Παιδαγωγικά Τμήματα για τους εκπαιδευτικούς της τάξης και στην
Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης για τα στελέχη, με απαλλαγή από τα διδακτικά
καθήκοντα. Η αύξηση των ορίων ηλικίας στο συνταξιοδοτικό καθώς και οι
ευρωπαϊκές μελέτες για την εργασιακή κόπωση των εκπαιδευτικών, κάνουν
μεγαλύτερη την ανάγκη για επιμόρφωση με άδεια από τα διδακτικά καθήκοντα.
Οι
δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας, χωρίς να καταθέτουν καμία σοβαρή
πρόταση συνέχισαν με τον ίδιο απελπιστικά μονότονο τρόπο, να δημιουργούν
αντιπαλότητα, εχθρότητα και πόλωση, νομίζοντας ότι έτσι αποκομίζουν εντυπώσεις
και συνδικαλιστικά οφέλη. Όσο οι δυνάμεις τους συρρικνώνονται εκλογικά, τόσο
υψώνουν διαχωριστικά τείχη.
Αρχικά
ζητούσαν επιτακτικά την εγγραφή στην ημερήσια διάταξη θεμάτων που δεν υπήρχαν
και επομένως δεν είχαν συζητηθεί στις διαδικασίες βάσης, ενώ γνώριζαν ότι κάτι
τέτοιο δεν επιτρέπεται από το καταστατικό της ΔΟΕ. Στη συνέχεια διαστρέβλωναν
συνειδητά τις θέσεις των άλλων παρατάξεων:
-
για την απεργία-αποχή (ειλημμένη ήδη απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ!) από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης,
προσπαθούν να διχάσουν τον κλάδο, κατηγοριοποιώντας τους εκπαιδευτικούς σε
δήθεν αγωνιστές κατά της αξιολόγησης και των απολύσεων (εκεί τοποθετούσαν τους
εαυτούς τους!!) και σε εκπαιδευτικούς που είναι υπέρ των απολύσεων (εκεί
τοποθετούσαν όσους δεν ανήκαν στις παρατάξεις τους!!)
-
για το νόμο Γαβρόγλου με τον οποίο τάχα διαφωνούν μόνο αυτοί, ενώ είναι γνωστό
ότι υπάρχει ομόφωνο αίτημα απόσυρσής του!!
-
για τις ειδικότητες, τις οποίες τάχα αυτοί υπερασπίζονται (ενώ είναι υπέρ της
κατάργησης των ΕΑΕΠ!!) ενώ οι συνδικαλιστικοί τους αντίπαλοι θέλουν τάχα να τις
καταργήσουν και να τις ενοποιήσουν! Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να απομονώσουν
μία φράση σε μία ομιλία 25 λεπτών στη ΓΣ της ΔΟΕ, όπου εμφανώς αντί για το
σωστό «να συμπληρώνεται ωράριο σε ένα εξαθέσιο σχολείο» ώστε να μην
μετακινούνται μέχρι και σε 5 σχολεία, ειπώθηκε εκ παραδρομής «σε ένα
δωδεκαθέσιο» και να προσπαθούν με ψέματα να ξεγελάσουν τους συναδέλφους πως
τάχα η ΔΗΣΥ προτείνει την ενοποίηση ειδικοτήτων. Τέτοια κατάντια!
Προτείνουν
τη μονιμοποίηση 30.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που έχουν έστω και με μια
σύμβαση εργασίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις, (πέρυσι ζητούσαν 25000, του
χρόνου μπορεί να ζητούν 100000), ενώ γνωρίζουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει,
αφού το απαγορεύει ρητά το άρθρο 103 του Συντάγματος, που δεν επιτρέπει τη
μονιμοποίηση κανενός συμβασιούχου στο δημόσιο. Κι ενώ αυτό το γνωρίζουν, κοροϊδεύουν
συνειδητά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Τόση σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Και, βέβαια, δεν μας λένε σε ποιο σχολείο και σε ποιες οργανικές θα γίνουν οι
διορισμοί, όταν ζητούν την μη επαναφορά των σχολείων ΕΑΕΠ.
Δυστυχώς
όσο κάποιοι συνεχίζουν να λειτουργούν με τέτοιες λογικές τα αιτήματα του κλάδου
αδυνατίζουν και οι εκπαιδευτικοί μένουν αβοήθητοι σε δύσκολα εργασιακά
περιβάλλοντα.
Η
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα συνεχίσει τον δύσκολο δρόμο της κατάθεσης προτάσεων,
του διαλόγου, της σύνθεσης. Οι καιροί είναι δύσκολοι και ο κόσμος της
εκπαίδευσης χρειάζεται το σύνολο των δυνάμεών του στην προσπάθεια για μια
καλύτερη Παιδεία. Εμείς θα είμαστε για άλλη μια φορά παρόντες σε όλους τους
αγώνες για ένα καλύτερο σχολείο.
Δημοκρατική
Συνεργασία
Εκπαιδευτικών
Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου